You are here: Home / Events / Um Futuro Sustentável – cientistas do LS4FUTURE de mãos dadas pela saúde humana e ambiental

Como estão os cientistas do LS4FUTURE a contribuir para a sustentabilidade da humanidade e do nosso planeta? Venha descobrir como a nossa investigação procura encontrar respostas que contribuam para o Desenvolvimento Sustentável, segundo a Agenda 2030 das Nações Unidas. Evento online

When 24 Nov, 2022 from
09:00 pm to 10:30 pm
Where Videoconference
Contact Name Ana Gomes
Contact Email
Add event to your calendar iCal

English version below

No LS4FUTURE são desenvolvidas várias áreas de investigação que tentam responder aos desafios actuais da nossa sociedade, para que, em conjunto com vários interlocutores, consigamos promover a saúde humana e ambiental. As suas diferentes áreas de investigação estão intimamente ligadas com os Objectivos de Desenvolvimento Sustentável.

Nesta sessão irão estar presentes investigadores dos vários Institutos de Investigação que pertencem ao LS4FUTURE, para partilharem os seus projectos científicos e como os conhecimentos gerados pelos seus laboratórios contribuem para um desenvolvimento sustentado dos nossos recursos ambientais e humanos.

O LS4FUTURE é o maior Laboratório Associado na área das Ciências da Vida, e uma infraestrutura única em Portugal, contando com 5 Institutos de Investigação de renome – Instituto de Tecnologia Química e Biológica António Xavier (ITQB NOVA – Universidade Nova de Lisboa), Instituto de Biologia Experimental e Tecnológica (iBET), Instituto Gulbenkian de Ciência (IGC), NOVA Medical School (NMS – Universidade Nova de Lisboa), e o Instituto Português de Oncologia de Lisboa Francisco Gentil (IPOLFG).

Evento Zoom

(ID da reunião: 987 3429 3694; Senha de acesso: 436966)

EN

How are LS4FUTURE scientists contributing to the sustainability of humanity and our planet? Come and find out how our research seeks to find answers that contribute to Sustainable Development, according to the United Nations Agenda 2030. Online event.

A Sustainable Future - LS4FUTURE scientists hand in hand for human and environmental health

How are LS4FUTURE scientists contributing to the sustainability of humanity and our planet? Come and discover how our research seeks to find answers that contribute to Sustainable Development, according to the United Nations Agenda 2030.

In LS4FUTURE are addressed several research areas that try to respond to the current challenges of our society so that, together with several stakeholders, we can promote human and environmental health. Its different research areas are closely linked with the Sustainable Development Goals.

In this session, researchers from LS4FUTURE Research Institutes will be present, to share their scientific projects and how the knowledge generated by their laboratories contribute to a sustainable development of our environmental and human resources.

LS4FUTURE is the largest Associated Laboratory in the area of Life Sciences, and a unique infrastructure in Portugal, with 5 renowned Research Institutes - Instituto de Tecnologia Química e Biológica António Xavier (ITQB NOVA – Universidade Nova de Lisboa), Instituto de Biologia Experimental e Tecnológica (iBET), Instituto Gulbenkian de Ciência (IGC), NOVA Medical School (NMS – Universidade Nova de Lisboa) and Instituto Português de Oncologia de Lisboa Francisco Gentil (IPOLFG).

Zoom Event:

(ID da reunião: 987 3429 3694; Senha de acesso: 436966)

More information about this event…